Tuesday, May 31

cuti-cuti cinta

ditulis dengan sepenuh hati oleh gua: nabila


assalamualaikum,


hai hai! so entry kali ni gua nak berjiwang-jiwang sikit lah sebab dah lama sangat gua tak jiwang kot. dah tumpul sikit skill gua. but not to worry, jiwang gua adalah umum - yakni sesuai untuk semua tontonan umum. dipendekkan cerita, semua mesti tau kan pasal hari sejuta belia? tipu sangat lah kalau taktau sebab semua media cetak dan elektronik tengah gebang pasal benda tuh. so pada hari sabtu, gua ikut haziq (kipas-susah-mati gua) pergi putrajaya. dia ada event kat sana, that is fun run organised by standard chartered. dan dia pon bersemangatlah nak lari dengan kasut baru, tapi angan-angan tak kesampaian. sampai je kat tempat perlepasan, bunyi hon kedengaran menandakan larian tu dah mula. lastly, he ended up being a photographer. so sementara tunggu pukul satu, kami merayau-rayau ke pelbagai tempat.




then around 1 p.m macam tu lepas event dia dah habis, gua bagitau haziq yang gua tak pernah pergi alamanda. so, dia tanya nak pergi ke tak. alang-alang boleh tengok wayang kat sana. gua pon dengan serta-merta setuju lah. tapi sampai alamanda, tak jadi tengok wayang sebab semua komen pirates of caribbean bosan. so, jalan-jalan je dalam tu dan lunch sekali.




around 3 p.m gua dan haziq pon dah gerak balik menuju shah alam. sesampainya di sana, singgah di rumah sewa haziq for a short while untuk mengambil barang-barang. lepas tu, kami menuju ke kuala lumpur and gua ajak dia pergi pavy. lepas maghrib bergerak lah menuju ke sana. kebetulan hari sabtu pulak, ramai orang membanjiri area bukit bintang dan ada mini concert di perkarangan pavy. artis gua tak kenal. so, the first place we headed to was this one shop to exchange satu kemeja that i bought it there about two weeks ago. the shirt was pretty but unfortunately ada sikit kerosakan minor. but the thing is, i don't have the receipt and the price tag. gua dah campak dalam trash. at first, agak susah untuk gua nak dapat ganti sebab takde resit. then, the salesgirl asked me what other things yang gua beli together with baju tu. lepas amoi tu check dalam sistem, and because of dia tau baju tu gua tak pernah pakai and cuci, gua dapat tukar yang baru. thank god! then, berjalan-jalan sambil bergambar.





kepenatan berjalan, we decided to go back but beforehand kami pergi makan dulu. gua ajak dia makan ayam penyet. yes, again! the price was really pricey tapi dah makan kan, bayar je lah. then balik rest because he wanted to watch football match between barca and man u at 2.30 a.m the next morning.

on the next day, hari ahad, gua dah kena balik kampus tapi sebelum tu sempat haziq bawa gua ke zoo negara. gua memang dah lama nak pergi sana, dan hari tu hajat gua kesampaian. sangat best dapat tengok haiwan-haiwan yang ada kat sana. selain tu, aktiviti ni merupakan kelainan dalam rutin berdating gua dan haziq. sangat relax dan terisi.






lastly, kami bertolak balik ke bestari jaya untuk menghantar gua ke kampus. on the way there, we picked up my friend eriq at ktm sungai buloh, before heading back to my "lovely" campus. sampai sana, gua cakap kat haziq yang gua nak beli barang mandi and barang dapur. so, disebabkan nida belum sampai and gua pon takde kunci nak masuk rumah, haziq bawak gua pergi tesco kuala selangor untuk menghabiskan duit. selepas membeli dan membelah, singgah dinner kat kedai sate before balik. then dia hantar gua before balik shah alam. sedih la pulak tengok dia balik sorang. pity he had to spend his time with me sampai demam-demam. thanks for every little thing u've done for me rafiuddin haziq, i love u very very much. feel better okay sayang?

jumpa gua lagi nanti, bye bye!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers